Iepen in Nieuwe Haven geïnjecteerd

Donderdag 7 mei zijn de iepen in de Nieuwe Haven ingespoten met een biologisch middel wat ze beschermt tegen de iepen-ziekte. Firma IDVerde doet dat in opdracht van de gemeente Den Haag. Het entstof DutchTrig in uniek in Europa en wordt al jaren met succes toegepast. Vandaag waren de omstandigheden ideaal: mei, zon en droog. De bomen halen dan veel water omhoog in de boom waardoor de biologische entstof de boom ingaat. Het gebeurt in mei omdat de boom dan weer een nieuwe jaarring vormt. De entstof beschermt deze jaarring.

keyboard_arrow_up